«Οι Εκκλησίες που είναι ανεξάρτητες από την πολιτική της Ρωσίας και του Κρεμλίνου δεν έχουν εμπόδια στην αναγνώριση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας»
Ο Αλέξανδρος Ντραμπίνκο που επισκέφτηκε πρόσφατα την Ελλάδα με ομάδα από την «Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας» μίλησε στο Ουκρανικό ραδιόφωνο για την κατάσταση στην παγκόσμια Ορθοδοξία και για τις προϋποθέσεις ίδρυσης της νέας Εκκλησίας και μεταξύ των άλλων ανακοίνωσε ότι έχει σχεδιαστεί η επίσημη επίσκεψη και συλλείτουργο του Επιφανίου με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο στην Αθήνα.
Δημοσιογράφος: Μετά την αναγνώρισή της από το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, η Ουκρανική Εκκλησία αναγνωρίστηκε πρόσφατα ως η 15η θέση μεταξύ ίσων Εκκλησιών, από την Ελληνική Εκκλησία και το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας. Πριν από λίγες μέρες, επιστρέψατε από την Ελλάδα, όπου πραγματοποιήσατε την πρώτη σας επίσκεψη προσκυνήματος. Αυτό είναι το πρώτο επίσημο προσκύνημα από τότε που η νέα Εκκλησία έχει αναγνωριστεί από την Ελληνική Εκκλησία. Πόσο σημαντική ήταν αυτή η επίσκεψη;
Αλέξανδρος: Πρόκειται για το πρώτο προσκύνημα που έκανε μια μεγάλη ομάδα προσκυνητών από την Ουκρανία, ιερείς και λαϊκοί με επικεφαλής δύο επισκόπους, οι οποίοι επισκέφτηκαν τα ιερά της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία έτεινε το χέρι της προς την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας αναγνωρίζοντας την κανονική της θέση.
Σήμερα καταργούμε την κατωτερότητα που έχει επιβληθεί σε πολλούς ιερείς, επισκόπους και ενδεχομένως λαϊκούς, οι οποίοι έχουν εξαπατηθεί ή πρόκειται να εξαπατηθούν από την αδελφή Εκκλησία μας, την Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι εκπρόσωποί της είπαν ότι δεν θα υπάρξει αναγνώριση, αλλά όμως έχουμε αναγνώριση από τον υπόλοιπο Ορθόδοξο κόσμο. Και το ένιωσα αυτό όταν είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε τα ιερά της Ελλάδας.
Ονομάσαμε αυτό το προσκύνημα «Μεγάλο», όχι μόνο επειδή συμμετείχαν πολλοί άνθρωποι, αλλά και επειδή ήταν το πρώτο ταξίδι.
Δημοσιογράφος: Ήταν αυτή η επίσημη πρόσκληση της Ελληνικής εκκλησίας;
Αλέξανδρος: Όχι, ήταν ένα ταξίδι προσκυνήματος. Δεν υπάρχει επίσημη πρόσκληση για τέτοιου είδους ταξίδια, λαμβάνεται μόνο η ευλογία του προκαθημένου μας. Η επίσημη επίσκεψη θα είναι η πρώτη επίσκεψη του Σεβ. Μητροπολίτη Επιφανίου στον επικεφαλής της Ελληνικής Εκκλησίας, τον Μακαρ. Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Η πρώτη Θεία Λειτουργία θα διεξαχθεί στην Αθήνα και αυτή θα είναι επίσημη επίσκεψη. Δεν ξέρω πότε θα είναι, αλλά αυτή η επίσκεψη έχει σχεδιαστεί.
Ωστόσο, έχουμε ευχαριστιακή κοινωνία και αναγνώριση. Ως προσκυνητές κάνουμε τέτοιες επισκέψεις και όχι ως επικεφαλής Εκκλησιών,. Σε συντονισμό με Ιεράρχες πραγματοποιήσαμε θεία λειτουργία σε επισκοπές της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας,.
Δημοσιογράφος: Τι σημασία έχει αυτό για το κράτος;
Αλέξανδρος: Οι πολιτικοί κάνουν πολιτική για την πολιτική. Προκειμένου η πολιτική να είναι φυσιολογική, πρέπει να έχει και σχέση με τους πιστούς, με τους Ιεράρχες, ώστε να μοιραζόμαστε εμπειρίες. Στη συνέχεια, τα εμπόδια και τα σύνορα διαγράφονται. Καθώς συμβαίνει συνάντηση μέσω του προσκυνήματος, λαμβάνει χώρα μια πνευματική σχέση η οποία μπορεί να μας βοηθήσει να γνωρίζουμε ο ένας τον άλλον.
Δημοσιογράφος: Γιατί δεν γίνεται από όλους αποδεκτή η Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία;
Αλέξανδρος:Δυστυχώς, έχουμε, σε κάποιο βαθμό, σκλαβική ψυχολογία, την οποία μάθαμε τα 300 χρόνια της ύπαρξής μας στη Ρωσική Αυτοκρατορία και για άλλα 70 χρόνια Βαβυλώνιας αιχμαλωσίας της Σοβιετικής Αυτοκρατορίας. Υπάρχει κάποια ευλάβεια ανάμεσα στους πιστούς και τους κληρικούς… Ελπίζω απλώς ότι αυτή η σκλαβική ψυχολογία δεν θα υπάρχει πλέον στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας. Και κατά τη γνώμη μου θα πρέπει το ίδιο να συμβεί και για αυτούς που βρίσκονται κάτω από το Πατριαρχείο της Μόσχας. Η Ουκρανία μπορεί να είναι ένα πολιτικό παράδειγμα. Ο αρχάγγελος Μιχαήλ ανέβασε το σπαθί της αξιοπρέπειας και της ελευθερίας στο Κίεβο, απελευθερώνοντας μας από τα δεσμά του ολοκληρωτισμού. Έτσι ελπίζω ότι θα γίνει με την ζωή της εκκλησίας.
Σήμερα έχουμε πλήρη Αυτοκεφαλία, είμαστε απόλυτα ανεξάρτητοι από την Κωνσταντινούπολη, είμαστε απόλυτα ίσοι αδελφοί, όπως η Κωνσταντινούπολη.
Δημοσιογράφος: Ποια είναι η επόμενη εκκλησία που θα αναγνωρίζει την OCU;
Αλέξανδρος: Είναι εκπληκτικό ότι σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα δύο ορθόδοξες εκκλησίες – οι Έλληνες και οι Αλεξανδρινοί – αναγνώρισαν την Αυτοκεφαλία μετά την Κωνσταντινούπολη. Κοιτάζοντάς τες, πιστεύω ότι οι υπόλοιπες ορθόδοξες εκκλησίες, που δεν εξαρτώνται τόσο πολύ από τις πολιτικές της Ρωσίας και του Κρεμλίνου, δεν θα έχουν εμπόδια να δηλώσουν αύριο ότι εισέρχονται στην Ευχαριστιακή κοινωνία και αναγνωρίζουν την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας ως τη 15η στην οικογένεια της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Όταν ήμασταν στην Ελλάδα, ο πατέρας Σεραφείμ, ο οποίος μας δέχθηκε στην Αθήνα, όταν ο Επίσκοπος Συμεών τον ρώτησε: «Γιατί νομίζετε ότι οι Έλληνες δυσκολεύονται τόσο πολύ να μας αναγνωρίσουν;» και αναφερόταν στις ελληνόφωνες Εκκλησίες, την Κύπρο, την Ιερουσαλήμ, την Αλβανία … Ο πατέρας Σεραφείμ απάντησε: «Μη με ρωτάτε εμένα για αυτό, ρωτήστε τον Πούτιν».
Δημοσιογράφος: Πώς βλέπετε στην Ουκρανία τις σχέσεις σας με την Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία;
Αλέξανδρος: Πιθανότατα, θα είναι η συνύπαρξη της Ορθόδοξης Εκκλησίας ως Ουκρανικής Εκκλησίας και της Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Ουκρανία.
Αυτό που πρέπει να προωθήσουν οι νόμοι, οι οποίοι υιοθετήθηκαν αλλά δυστυχώς δεν προχώρησαν είναι να συμπεριληφθεί στο όνομα κάθε θρησκευτικής οργάνωσης η θρησκευτική της σχέση. Δηλαδή, η Εκκλησία πρέπει να δηλώσει την εξάρτησή της από τη Μόσχα.
Κάθε κοινότητα θα αντιμετωπίσει αργά ή γρήγορα το ζήτημα αυτό. Και τότε θα είναι απαραίτητο να αναφέρετε αν είστε η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας και να ενταχθείτε στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία ή να γράψετε ότι είστε εκπρόσωπος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ουκρανία. Αυτό θα πρέπει να αναγνωριστεί και να εκδοθεί νόμιμα.
Αν δεν υπήρχε καμία ρωσική επίθεση κατά της Ουκρανίας, δεν υπήρχε Κριμαία, δεν υπήρχε πόλεμος στην Ανατολή, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ναι, κάθε δικαιοδοσία έχει το δικαίωμα να υπάρχει και ο Θεός είναι ένας, στην πραγματικότητα. Αλλά όταν μιλάμε για το τι κηρύσσεται σε μια ή άλλη δικαιοδοσία όταν πεθαίνουν άνθρωποι…
Δημοσιογράφος: Λυπήθηκες για την ένταξη στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας;
Αλέξανδρος: Για κανένα λόγο. Ούτε για ένα λεπτό δεν λυπήθηκα για την ένταξη της εκκλησιαστικής μου ζωής στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.